Rozhovory a stĺpce

KC Carlson. Art od Keitha Wilsona.

Stĺpec KC od KC Carlson

(Pôvodne zverejnené 2. marca 2016)

Zajtra popoludní budem robiť niečo, čo som neurobil už mnoho rokov.

KC Carlson a Johanna Draper Carlson

Johanna a ja budeme cestovať na University of Wisconsin – Stout (v Menomonie, Wisconsin – a ja neviem, ako sa tam ľudia podarí prekonať svoje dni bez toho, aby išli „Doo Doo Doo Doo… Mahna Mahna“) Hovoriť s študentmi umenia a dizajnu v spojení s prvým výročným dňom preskúmania portfólia. Moja partnerka Johanna vlastne získala pozvanie (pretože je oveľa viditeľnejšia prítomnosť online ako ja) a jej úloha komiksu sa pekne zapadá do toho, čo sa pokúšajú, takže sa trochu označujem. Som veľmi zvedavý, ako vyzerá komiksový program spoločnosti UW-Stout, a vždy je vzrušujúce stretnúť sa s študentmi, ktorí majú záujem o výrobu komiksu. Navyše, Johanna túži po možnosti formovať mladé mysle. Alebo aspoň zistiť, aké problémy majú mladí tvorcovia o komiksovom umení a podnikaní.

UW-Stout

Zdá sa, že ide o dosť širokú oblasť štúdia, pretože program zahŕňa aj umelcov, ktorí sa zaujímajú o dizajn hier (3D modelovanie, animácia, koncept, UI dizajn, pixelové umenie a ďalšie). Dizajn Home Entertainment obsahuje poddisciplíny, ktoré zahŕňajú animáciu (2D a 3D), digitálne kino a komiks. (Yay!) Páni, veľké veľké veľké veľké množstvo sa zmenili, pretože som sa zúčastnil!

V roku 2008 som napísal stĺpec pre tento blog, ktorý rozprával veľa „portfólia recenzovaných príbehov“ o veciach, ktoré sa vyskytli pri vykonávaní recenzií portfólia, keď som v predchádzajúcom desaťročí zastupoval DC Comics. Okrem toho, ako sa rozprávať s niekoľkými študentmi komiksov Jeffa Butlera tu na MATC (Madison Area Technical College) pred pár rokmi (čo sa mi veľmi teší), pravdepodobne som neurobil žiadne „formálne“ recenzie aspoň pre desaťročie.

Editor KC vás teraz uvidí.

Takže sa teším na udalosť UW-Stout ako na skutočnú obojsmernú príležitosť na výučbu. Mám na zdieľaní veľa starých komiksových kníh. Základy štruktúry a kresby postavy a dizajnu stránok sa príliš nemenia – iba techniky toho, ako sa vyrábajú. A som si istý, že študenti majú veľa kreatívnych nápadov a nových zážitkov, s ktorými nebudem oboznámený. Som zvedavý, aké početné portfóliá starých škôl mi budú predstavené, ako aj to, ako sa prispôsobím, aby som sa pozrel na aktuálne práce na tabletoch alebo iných obrazovkách, ktoré budú pre mňa nové.

Okrem recenzií portfólia sme boli tiež pozvaní, aby sme sa posadili na triednej relácii. Teším sa, až uvidím, ako sa učia komiksy, teraz, keď je v poriadku, že sú oficiálne súčasťou akadémie, namiesto nezávislých štúdií alebo malých stretnutí s fanúšikmi. Náš výlet je tiež návratom do oblasti, v ktorej som žil na konci 70. rokov do 80. rokov, keď som v tom čase chodil do školy v UW-Eau Claire (asi hodinu) a žil som tam niekoľko rokov a pracoval som tam niekoľko rokov. Po udalosti UW-Stout sa konečne dostanem k predstaveniu Johanny mnohým mojim starým priateľom Eau Claire.

________________________________________________________

KC Carlson: Život v budúcnosti s početnými pozitívnymi zmenami je vzrušujúci! Mám pocit, že George Jetson, aj keď moja budúcnosť bude pravdepodobne cudzí ako jeho kedy bola. Až na to, že som smutný, že pohybujúce sa chodníky existujú iba tu na letiskách, kde sa zamračili na ľudí, ktorí kráčajú so svojimi psami.

Westfield Comics nezodpovedá za nemé veci, ktoré hovorí KC. Najmä tá vec, ktorá vás skutočne podráždila.